Om kjøp og returer

På denne siden foreslår vi at du forklarer kundene dine hvordan man bytter en vare hvis de ikke er fornøyd med produktene som mottas. I tillegg til å skape tillit hos kundene dine og tilby en returpolicy – er det også innenfor de juridiske retningslinjene for å drive e-handel.

Det er bevist at selskapene som tilbyr returrett, ved å beregne kostnadene korrekt, øker butikkens salg men også andelen returkunder. Dette er fordi kundene rett og slett føler seg trygge på hvordan returen blir gjort – om nødvendig.

Andelen kunder som velger å returnere et produkt er generelt svært lav, derfor anbefaler vi sterkt at du tilbyr en returpolicy i henhold til det norske forbrukerrådets direktiv.


En returpolicy kan se slik ut:


Vår returpolicy

Hvis du ikke er fornøyd med produktene du mottar, kan du erstatte den på en av følgende måter:

Bytte

Kontakt oss via vårt kontaktskjema, be om returseddel og send varen tilbake i posten. Du kan erstatte produktet med et annet, eller i tilfelle erstatningen skyldes en funksjonsfeil, vil den bli byttet ut med et nytt produkt som så sendes til deg igjen.

Retur

Hvis produktet ikke svarte til dine forventninger, kan du returnere og få pengene tilbake. Kontakt oss innen 14 dager etter mottak av produktet og informer oss om at du ønsker å returnere det. Send den deretter tilbake til oss på følgende adresse:

Refusjon 

Vårt mål er å håndtere returen innen 7 virkedager etter at den er mottatt på vårt lager. Beløpet vil bli refundert til deg innen 30 dager etter at returen er behandlet.